top of page

記6月頭~7月頭



最近無更新,主要因為唔想講公事。唔講公事,係因為發生咗一段插曲。


話說公司4月請咗我之後,就幫我申請社會保險、雇用保險云云。一日,在家工作期間,收到上司電話,叫我第二日馬上、即刻去申請個「資格外活動許可」,最緊要快,講完就收咗線。當時不明所以。


「我而家咪做緊嘢囉,做咩要申請個做part time嘅資格?」


納悶良久,咁樣可能性只有一個,就係我手上呢個「求職用」嘅簽證,係不能夠工作。所以補鑊都好,都要快手整返個part time嘅資格。


當晚,遠在大陸嘅社長微信打電話嚟。


「經理同你講咗未?」社長問。


「講咗,佢叫我去申請資格外活動。」我答。


「你…係咪唔知道你個簽證唔可以做嘢?」


「我真係唔知道。好對唔住。」


「今次公司喺處理上有疏忽,公司亦有責任。不過,簽證係你自己嘅嘢,一個唔小心,你可能會被人……遞解出境…哈哈。知道嗎?」


「明白,好對唔住。」


「我以前喺日本嘅時候都試過簽證出問題,幾麻煩。總之以後小心啦。申請搞掂咗話我知。」


「係嘅。」


社長同我解釋之後點樣安排,並無太大嘅責備就放過咗我,但並唔代表事情告一段落。


第二日,我被迫扣將來嘅A/L去咗入管搞手續。上司吩咐,順便去問埋申請工作簽需要啲咩文件。搞完手續,去詢問處度問問。職員係中國人,散發住掩蓋不了嘅大媽氣息。


「我想問,由特定活動嘅就職活動轉返做『技人國』需要啲咩文件。」


「稍等。」大媽去攞咗幾張申請須知過嚟,又問︰「你而家咩簽證?」


「特定活動嘅就職活動。」我俾埋張卡佢睇。一睇,大媽皺哂眉。


「…唔啱喎。張卡錯嘅。」說時語氣充滿懷疑。我心諗︰吓?大媽唔好9 up喎,卡都有得錯?睇張卡唔夠,佢仲攞埋我本passport。


「你本身咩簽證?」


「『技人國』,轉咗做特定活動。」


「再之前呢?」


「最初係Working Holiday。」


佢忽然由日文轉做普通話︰「你現在這個簽證是怎樣申請的?」


「…就……疫情關係被解雇了更新不了才申請的。」書面上的確係咁。


「這就不對了嘛!」大媽越講越興奮,行出櫃檯搵另一個counter嘅日本大叔staff一齊share開心。我仲坐咗喺度,擰轉身聽下佢哋講乜。


「呢度又唔啱,嗰度又唔啱,全部都錯嘅!」大媽繼續炫耀佢嘅開心大發現。


日本大叔附和︰「係喎,咁就唔對路喇。」連排隊排頭位,西裝骨骨貎似行政書士嘅仁兄都笑笑口答咀︰「咁總會有錯手嘅,唔出奇~」


擾擾攘攘一輪,後面排緊隊等住問問題嘅各國年輕人都一頭霧水。我決定擰返轉面,扮唔知發生咩事。究竟搞乜春呀?我而家係咩狀態呀?返唔返得工呀?


好不容易大媽終於返埋位,我本passport同埋在留卡就俾大叔唔知拎咗去邊度,大媽話佢哋會搞掂,唔使擔心。人有錯手,唔好意思云云。跟住就講講轉簽證要咩文件。其實我都聽第三四次,循例聽聽,係嘅,唔該哂。


一起身,大叔出現喺身後。「張卡而家搞緊。呢張籌叫你冧巴就過去啦。」我揸住一張從未攞過嘅3字頭嘅籌,行到全層最入嘅「相談」櫃位——要飲啖茶食個包坐低慢慢講嘅,一定麻9煩喇。


兩個冧巴好快就輪到我。職員出示兩張在留卡,舊一張已經打窿。


「由於字面有誤,舊嘅一張卡將會廢棄。」邊講邊收起。「新呢一張請睇睇人名地址國藉啱唔啱。」今次輪到我㞒頭一皺,原本「只可從事指定書所指定之工作」嘅字面,改咗做「就勞不可」四隻字。


「就勞不可?」


「係呀,本身呢個簽證就係咁。而家改返啱。」


「咁如果搵到工呢?」


「咁就根據你搵到嘅工種,申請對應嘅簽證。」


哇屌。如果當日攞到張卡嘅時候,佢已經寫住「就勞不可」嘅話,咁我幾大即刻搞埋資格外活動吖。我又係大安主義嘅,人哋問我申唔申請,我諗住,都搵到工啦,唔使,結果出事。Passport釘住嗰張指定書,我有睇過,寫住允許就職活動,收取報酬之活動除外。我又諗,無理由吖,在留卡寫到唔係完全唔得咁款。有疑問,無求證,結果搞成咁。


喺資格外活動審批期間,我被禁足公司。而呢段時間,上司就幫我張羅轉簽證所須文件。一星期後,我又燒咗一日將來嘅A/L,先去公司度攞齊文件,然後就去入管。去入管度等咗一個鐘,攞咗資格外活動,然後遞表整工作簽。人超多,排160幾人,出去食個飯返嚟都仲等咗成個鐘,5點至打道回府。


可以返工之後,我同上司出勤嘅一日,會長嘅細佬,公司嘅社勞士顧問上咗嚟,詳細解釋安排。會長70幾歲,佢都應該有70,不過算幾精神。


三個人圓枱坐低。顧問喺白紙上劃一條線,寫上我各個簽證同資格失效同生效嘅日期,成為一條時間線。


「…喺你無任何工作許可呢一段期間呢,公司係唔可以出糧俾你。出咗糧俾你,就會影響你將來申請簽證。如果你有財政上嘅困難呢,咁你就要同社長商量下喇。」


「明白。」無收錢,就唔係黑工,係義工。


「咁你應得嘅收入點算呢?就喺你攞返工作簽證之後,當係bonus咁樣出俾你。當然,如果一攞到簽證即刻就出嘅話,就有點兒那個。」


「係嘅,就算年尾都唔緊要。」


「雖然而家無錢洗,但都唔係無好處。呢段時間你嘅社會保險同埋國民年金都唔使交,慳返一筆。你就當公司幫你儲錢啦。」


其實無得完全唔交,但我又可以好似上年咁,以疫情關係影響收人為由,申請全額豁免。


「顧問先生,」上司問︰「頭先Hello Work有個M先生打電話嚟,我唔敢亂講嘢,我話等你上嚟再打俾佢。」


「係咩?我呢度傾完之後都打算過去搵佢。」


「佢好似話兩點後唔喺度喎。」


「咁樣呀…睇嚟打一打俾佢先好啲。」


我哋就望住顧問先生打呢個電話。


「……係嘅,公司喺知道呢個情況之後呢,就按你之前咁講,事後申請脫離雇用保險,將佢解僱。」先生顯得小心翼翼,望一望我哋,我哋點頭。


「呢段時間呢,由於疫情關係,公司亦無工作俾佢,一直安排佢在家工作,亦無出糧。」先生又望一望我哋,我哋係咁點頭。


「……係。吓?……」先生臉色一變,我同上司相視,心知似乎不妙,但又無法得知對方講乜 ,只能等待收線。


「……係,文件陣間我會攞過去。係,拜託哂。」終於傾完。


「M先生話,公司而家咁樣係屬於違規,要負上責任。」


「吓?有無得請M先生幫幫手呀?」上司有點慌張。


「佢話,而家會由Hello Work同入管中間嘅一條team去調查,佢插唔到手。」說時先生一臉無奈。


瀨嘢。但亦唔想坐以待斃。


「入管之前整錯咗張卡俾我,有無得同佢講下數?」


「整錯?」


於是我去電腦印返上一張卡嘅遺照出嚟,好彩有留底,再攞而家張卡出嚟,分別一目了然。

「可唔可以揸住呢一點同佢傾傾?」呢個係我唯一希望。


「但係張指定書係寫住唔可以做嘢吖嘛。」上司講得有道理,我亦唔駁佢咀。之但係,黑工係大罪,行政機關出錯直接或間接令人誤墮法網,鬧大咗亦相當尷尬。不如打和啦,Super?


然後少不免講吓其他雜務。先生傾完就去Hello Work,我哋送佢到Lift口,千萬個唔該哂、麻煩你,拜託哂,直至機門完全關上。


「咁大件事我幾驚老細炒你魷魚呀﹐你欠老細一個好大嘅人情。總之無事就好彩啦。而家你都唔好擔心住啦,等公司幫你處理啦。」上司真正苦口婆心。


原來有啲事情,一出咗事,唔單止自己瀨嘢,係會累街坊,唔到你話一力承擔。而家只能夠等,究竟黑工調查組快啲﹐定係我個簽證申請快啲,定係一俾人查就會hold住唔批?無人知。諗嚟諗去,好影響心情。過幾日至平復。


至於上司本人,最終喺6月尾離職,放大假放到7月底。佢嘅一部分工作由顧問先生接手,顧問先生一個月會上嚟搵我一次處理啲admin事宜。我就開始要管理埋公司嘅現金,去便利店交電費電話費電郵server費,同事claim錢都係搵我。啲錢揈哂又去銀行攞。我嘅老本行貿易事務,總有啲細節位唔暢順,唯有慢慢適應。


如是者,又過咗兩星期,終於收到入管嘅明信片,即刻用最快速度去攞證。批咗,一年。雖然得一年,但已係得來不易。至於我俾人調查,查成點不得而知。申請成功我就當暫告一段落。而今次成功,係多得公司對我不離不棄。講真,公司無必要對我咁好。會長笑笑口話︰「呢間公司係咪好好呢,係大公司就炒咗你。」轉頭又話︰「蔓延防止對策完咗就同你去飲酒食飯嚕。」呢啲,係咪就叫做緣份。我又打電話去俾之前真係炒9咗我嘅老細,話俾佢知一切順利。佢話,咁就好喇。


重奪工作簽證,大功告成。但係以後嘅路,仲有好長。


閲覧数:24回0件のコメント

最新記事

すべて表示

綵排

bottom of page